نرم افزار ERP
نوشته شده توسط : آوید سامانه رایمون

ERP چیست و چه تفاوتی با نرم افزار حسابداری دارد

نرم افزار ERP یا همان ای آر پی، در انگلیسی مخفف عبارت enterprise resource planning و به معنی برنامه‌ریزی منابع سازمانی است. ای آر پی در واقع به یک بسته نرم‌افزاری یکپارچه اشاره دارد که برای سازمان‌دهی همه زمینه‌های اجرایی یک شرکت ساخته شده است.

در واقع ای آر پی می‌تواند با استفاده از یک رابط کاربری، بسیاری از امور مربوط به خدمات مشتری، تولید، فروش، انبارداری و سایر بخش‌ها را مدیریت کند. بسیاری از سیستم‌های ای آر پی، معمولاً در زنجیره تأمین کالا، از تولید کننده تا مصرف کننده، می‌توانند تمام مراحل را مدیریت و نظارت کنند. در واقع به طوری که با استفاده از چنین نرم افزارهایی می‌توانید شرکت خود را از یک سازمان معمولی به یک سازمان بسیار موفق تبدیل کنید.

 

نرم افزار ERP

بسیاری از شرکت‌ها، سیستم‌های متفاوتی برای دستیابی به اهداف گوناگون استفاده می‌کنند.

سیستم ای آر پی، بین همه فرایندهای مالی، لجستیک و تولید ارتباط برقرار کرده و در قالب یک نرم‌افزار جامع و یکپارچه گرد هم آورد.

اینجاست که ای آر پی در خدمت سازمان شما قرار می‌گیرد تا به کمک آن بتوانید تمام قسمت‌های کسب و کار خود را به راحتی مدیریت نمایید.

با داده‌های متصل به هم می‌توانید بینش بهتری داشته باشید.

تفاوت بین نرم افزار ای آر پی و نرم افزار حسابداری

تفاوت اندکی بین این دو وجود دارد. نرم افزارهای ای آر پی در واقع جامع‌تر از نرم افزارهای حسابداری هستند. همان طور که گفتیم، این نرم افزارها، می‌توانند علاوه بر مدیریت مالی، روند ارسال کالا، مدیریت مشتری را انجام می‌دهند. به عبارت ساده‌تر، نرم افزارهای حسابداری، زیر مجموعه‌ای آر پی ها محسوب می‌شوند. هر چند هر دو با هم تفاوت‌هایی دارند، اما سؤال این است که آیا تفاوت آن‌ها آن‌قدر محسوس است که به همه کسب و کارهای پیشنهاد کنیم که یک ای آر پی را نصب کنند؟

نرم افزارهای حسابداری به طور سنتی به یک نهاد در اکثر سازمان‌ها تبدیل شده‌اند و بسیاری از کسب و کارهای کوچک که البته رویای بزرگ شدن را در سر نمی‌پرورانند، معمولاً یک نرم افزار حسابداری را به هر چیز دیگری ترجیح می‌دهند. اما واقعیت این است که این نرم افزارها مانند هر چیز سنتی دیگری، تا چند سال آینده از بین می‌روند. خصوصاً این که ای آر پی ها با آنکه تقریباً عملکرد مالی مشابهی نسبت به نرم افزارهای حسابداری دارند، اما نرخ رشد کسب و کار را بالا می‌برند. بنابراین در این شرایط چرا همچنان باید به نرم افزار حسابداری خود بچسبید؟

نرم افزارهای ای آر پی یک برنامه‌ریزی سازمانی با قابلیت سازگاری و ویژگی‌های یکپارچه را به شما ارائه می‌دهند که فرآیندهای شما را ساده‌تر می‌کند. مهم‌ترین مزیت این نرم افزارها، قابلیت اداره امور مالی و حسابداری است که برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ مفید هستند. این نرم افزارها، می‌توانند در اکنون و در آینده، از کسب و کار شما به خوبی پشتیبانی کنند.

 

شرکت رایمون یک شرکت تولید نرم افزارهای جامع است که نرم افزار ERP از پرفروش ترین محصولات این شرکت است





:: برچسب‌ها: نرم افزار ERP ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: